Friday, July 17, 2009

praktikal


okay, macam mana nak cerita eh..borang praktikal dah keluar dan saya pun dah isi..cuma yang menjadi masalah, tarikh praktikal tersebut..

kami diberi dua pilihan, samada ingin memulakan praktikal pada 15 November 2009 dan habis pada 2 April 2010 kemudian cuti seminggu untuk mempersiapkan diri untuk jalani viva, ATAU

mula praktikal pada 23 November 2009 dan habis pada 9 April 2010 kemudian tanpa cuti terus jalani viva..

yang paling menarik ialah tarikh akhir keseluruhan peperiksaan uitm jatuh pada 15 November jugakk..huhuhu..

macam mana eh..sbb kalau paper saya berakhir pada 15 Nov, bermakna saya tak sempat nak cari rumah sewa lain (if kena praktikal kat luar KB tapi still dalam kelantan) dan saya tak sempat nak ke tempat praktikal tersebut (if dapat praktikal kat luar kelantan seperti yang diidamkan)..manakala kalau saya pilih tarikh 23 Nov, saya tidak diberi sebarang masa untuk get ready for viva..*sigh* sgt tensi okeh (-_-")

lepas tue kalau bernasib kurang baik, dapat advisor yang 3 orang tue, mereka tak benarkan saya jalani praktikal kat luar kelantan sebab setiap minggu wajib jumpa advisor..emm saya dah tanya
pada lecturer kesayangan saya tentang perkara nie..jawapan beliau: actually it depends on your advisor..for me, you dont have to see me every week since we have the technology, ada email, YM sume tue..i galakkan you buat kat luar..

see? beliau sangat open minded kan? sgt optimistik..sebab itu saya sayanggg sangat kat beliau..saya berharap sangat dapat pilih beliau sebab saya bercadang nak buat praktikal kat MPB dan setahu saya, beliau sukaaa sgt turun KL sebab nanti beliau boleh singgah pavilion, seterusnya beli handbag dan kasut baru..hahahaha..FAKTA tauuu..tak tipuuu..

so besar laa harapan saya sekiranya dapat pilih beliau sebagai advisor saya..doakan saya agar impian jadi kenyataan :')

pengajarannya, jangan laa menyesal dan merungut dgn apa yang Allah dah bagi dulu..kelak awak sendiri yang menyesal tak sudah-sudah..






kena dok kelantan 10 bulan seyh kalau tak dapat chance buat kat luar..padan muka hakuuuu ;(

4 comments:

Anonymous said...

ayat awak yang akhir sgt menusuk kalbu kita...because i know...god..give us strength..amin

Si Curhat said...

ayat tue memang ditujukan khas utk diri kita sendiri..dont get me wrong k :)

Zera Zylgwyn said...

kakak!kite practical kt jb~dkt je dgn umah..
tmpt kwn abah kite~
agak2 nk jimat minyak kete~bjalan kaki je pown buleh..
hikhikhik

Si Curhat said...

bestnyaaa..dpt dok umahh..kurang sket tensi tuh..huhuhu..sedeyy laa kalo kena wat kat kelantan =(