Tuesday, December 9, 2008

..injection..


ohhh..unbelievable..setelah bertahun2 tak kena inject, tiba2 hari nie kena pulekkk..hehehe..

citernya cmni, smlm pas mandi aku rasa telinga aku cm masuk air..try nak kuarkan tp tak boleh..telinga still berdengung n cm ada something dlmnya..

then pagi nie ingatkn dah okay, but still rasa sakit..=(

so ptg ajak abah gie Klinik Bakti, jumpa Dr. Ramli..sampai klinik, Dr. Ramli kata gegendang telinga aku dah bengkak n tinggal masa nak pecah jea..bengkak sampai jadi kaler merah cam kulit bwg..sbb? sbb aku selesema..then aku hembus hingus kuat sgt, so effect pd telinga..dia kata terpaksa bg injection utk surutkan bengkak tue..sbb kalo pecah, keluar nanah..OMG!!!

dia dah pggil nurse suoh sediakan jarum..aku dah 'kecoh' tnya mak itu ini..nak inject kat mana? nak inject cmne? adoiyaii..emm, frankly speaking, aku takut jarum!!! aku rasa ngilu..aduhh..so masa dia inject tue, aku pejam mata sambil lembutkan bdn n baca selawat byk2..huhuhu..

owhh..masa cucuk tue rasa sakit laa..tp sekejap jea..hehehe..then dah okay..kuar bilik Dr., yie n ejah terkejut..sbb dorang ingat just kena sedut jea..(bukan sedut lemak tauu..tett!! haha!)

then Dr. kasi ubat selesema, sakit n antibiotik..kena abis kan..supaya cepat sihat..

balik dr klinik, terus gie 'ngeteh' dgn abah, mak, ejah n yie..hilang sakit! hahaha..=P

6 comments:

cicigurl said...

inject kt mane? kt tuuuuttttt ke? =P lol

.i.z.z.a.t.i. said...

are u crazy? hahaha!!! kat bahu laa..kat tempat BCG tue..

supermummy said...

hai siannya kena iject ya..anyway first time lawat sini..salam perkenalan!

.i.z.z.a.t.i. said...

ala, inject sket jea..hehe..btw, thanks for the lawatan yea..:)

salam perkenalan too!

CiCigurl said...

haha manela tau. ade org suke inject kt tuuuuttttt sebab tak rase sakit sgt. lol

azmahal said...

dh bersawang2 blog nie, achoom..gatalnya idung. bila nak kemaskini kan