Sunday, January 4, 2009

kisah deejay dan biskut JACOBS


*update*

selepas saya publish entry "luahan hati (yg tak perlu dibaca) ketika hujan", cuaca semakin baik..hujan berhenti dgn perlahan2.. kemudian roomate saya mengajak saya keluar ke kb mall utk membeli sedikit stok makanan..yeay nampaknya saya boleh beli cd 'poco-poco'..

kami siap2 dan selepas solat asar, kami keluar rumah..

di kb mall, dua perkara yang menarik berlaku..mari kita kongsi bersama2..

1) ketika masuk di pintu utama, saya terpandang seorang deejay pusat membeli-belah sedang bertugas di satu sudut di bawah tangga..saya berasa sungguh teruja..dan saya memasang angan2 utk bekerja sementara di situ ketika cuti sem..ahaks!!! (penyampai radio kegemaran saya pernah berkata: kita perlu bermula dr bawah dan berusaha gigih sehingga menuju ke puncak..jd, perlukah saya merealisasikan angan2 saya? *wink-wink*)

2) saya ingin membeli biskut Jacobs-Weetameal- yang berwarna pink dan berharga RM 3.40..malangnya biskut itu terletak di rak kedua dr atas..saya sedaya upaya mencapainya, tp tak tercapai akalmu (bak lagu Elyana yang layak ke peringkat akhir Anugerah Juara Lagu ke 21 yg dihoskan oleh Fara Fauzana, Ally Iskandar dan Cheryl Samad dua tahun lalu..) kebetulan saya pergi bersama roomate saya yang tingginya lebih kurang saya (bukan setakat tinggi, malah rupa kami juga hampir sama sehingga makcik yang jual nasi kat sebelah uitm tue ingat kami kembar) dan kami tidak memakai high heels (high heels yg dibeli di OU tidak dibawa bersama kerana lebih muatan..hehe..) setelah 3 kali mencuba dan gagal, tiba2 dtg seorang SUPERHERO (sila muntah hijau jika anda tak suka)..lebih istimewa lagi apabila SUPERHERO saya bukan warga tempatan dan bukan mamat kelate yea..dia membantu saya mencapai biskut Jacobs-Weetameal- tersebut dan berkata: only one? lalu saya dgn hidung kembang-kempis menjawab: yeahh, thank you.. SUPERHERO: welcome.. dia tersenyum lalu pergi meninggalkan saya..okay, moral of the story, lepas nie jalan tak pyh pakai high heels dan belilah biskut Jacobs..LOL!!! =))

lepas selesai membeli 5 jenis barang (so that saya boleh bayar di kaunter express), saya menuju ke speedy..perbualan bermula..
SAYA : kak, cd 'poco-poco' ada?
KAKAK SPEEDY: gapo dio tue? (dgn muka yg sgt pelik seolah2 melihat saya berjalan dgn KHIR RAHMAN)
SAYA : oh, cd menari tue..yang tarian 'poco-poco' tue (saya membuat sedikit demo)
KAKAK SPEEDY: ooohh, takdok.. (dgn muka toye seolah2 tidak kagum dgn tarian 'poco-poco' yang saya persembahkan..)
SAYA : okay, terima kasih kak..

saya agak kecewa apabila tak berjaya dapatkan cd tue..tp takpe, saya akan cuba cari di bp mall, batu pahat pula..hehe..

senarai barang2 yang dibeli:
-NUTELLA
-roti GARDENIA
-biskut JACOBS-Weetameal-
-MAGGI kari
-MILO FUZE

senarai barang2 tambahan yang dibeli:
-sudu
-garfu
-mug MATAHARI


:: ini laa dils, roomate saya..ramai yang kata muka kami sama..tp saya tak nmpk persamaan tersebut..(apa kata kita main game..bulatkan persamaan antara kami berdua..selalunya abah yang suka main game nie dlm paper METRO bahagian variasi..hehe..) ::


saya lapar dan excited nak makan roti dgn NUTELLA..tata! :)

7 comments:

Azlan #11 said...

mkn calciyum la... br tiggi... huhu

Si Curhat said...

calciyum membantu ke?

sbb ejah mkn tak tinggi2 pun..tettt!!!

ejah jgn marah..peace!!

Anonymous said...

bapak la.. sumpah lawak gle.. (esp. part akak speedy x kagum dgn tarian poco2). Kpd Pak Cik Din Beramboi.. bersiap2 la nk bersara.. pengganti anda telah tiba..

Si Curhat said...

hahaha..im coming!!!! (psstt..nak partner dgn fafau bolehh? hehe..)

Anonymous said...

life's going smooth rite?i know dat will happen coz u hve a lot of frens there...balasan utk i..hu2

hafiz said...
This comment has been removed by the author.
hafiz said...

yang bertudung hitam tu, cun lah.. kem salah kat dia eh.. huhu..