Thursday, September 10, 2009

entry tiada tajuk

petang tadi ada taklimat tentang praktikal..pelajar dah dapat tempat praktikal baru nak buat taklimat..huhu..masa tengah khusyuk dengar taklimat, handphone saya tiba-tiba vibrate..tengok skrin nombor KL yang 'naik'..hati dah berdebar dan tidak keruan..bestfren suruh jawab jea panggilan tue..

saya: Hello..

xxx: Hello Cik Nur Izzati?

saya: yea saya..

xxx: saya dari One World Hotel..

saya: oh yes..sekejap yea..

xxx: you dalam kelas ke?

saya: yup, kejap yea..

(cepat-cepat keluar dan hati menyanyi girang)

saya: yea Encik sorry saya ada taklimat..

xxx: it's okay..regarding your application, kami sudah terima you punya resume..

saya: ohh okay..

xxx: but on that date, quota sudah penuh lah..

saya: ohh yea ke..so under finance department pun dah penuh ke?

xxx: iye..jadi kami call just nak bagitahu yang kami tak boleh bagi you tempat lah..so sorry..

saya: ohh it's okay..thank you for calling..

xxx: okay bye..

pergh sedih seyh sedih..kecewa pun yea jugak sebab application kena reject..dan menyesal sebab lambat sangat apply..kalau cepat sikit mungkin ada tempat untuk saya sebab saya baru jea anta resume ke One World 1 September yang lalu..tak sampai 2 minggu dia dah call dan bagi jawapan..tempat lain kena tunggu 3 minggu baru ada jawapan..hmm itu lah masa tue macam yakin sangat MP akan bagi feedback..rupanya sampai sekarang tiada sebarang jawapan T_T

kalau tak pasti kak zah dapat housemate baru..boleh gie kerja sekali..heheh..takpe mungkin bukan rezeki saya :)

balik dari taklimat singgah KB Mall..kemudian macam biasa singgah kedai handphone..terus jadi 'goodmood' sebab stok baru Blueberry dah sampai..dan harga turun lagi sepoloh hengget..best best..thank you pemilik kedai :)



1 comment:

Zera Zylgwyn said...

tape la kakak.
bkn rezeki lg.
btw~best of luck.
insyaallah~ade rzki di tmpt lain dn mybe lbh baek kn3.
muahhhh~!