Tuesday, February 17, 2009

mood hari lahir


okay, masih dlm mood birthday..smlm masa tgh bual2 dgn kak zah (thru HP), pah masuk dlm bilik, siap pakai earphone sume..so saya ingat dia saje nak borak2 sementara tggu air heater penuh..pah tanya wat apa? saya jawab takde pape tgh borak dgn kakak..pastu pah kuar..eh takkan pah kecik ati kot saya tak layan dia..then saya jerit panggil pah, ajak dia lepak kat bilik sambil baca magazine..tp pah kata takpe laa, sbb ada org nak jumpa awk..haa? sapa plak yg skema sgt nie sampai nak jumpa pun kena guna org tgh..

tiba2, masuk sekumpulan manusia yg terdiri drpd rakan2 baik saya yang membawa sebentuk kek yg mana di atasnya ada 2 batang lilin besar dan 2 batang lilin kecil..oohh umurku dah mencecah 22 tahun..tahun depan dah boleh kahwin..cm emak dan wardina dulu.. mereka menerjah bilik saya sambil menyanyi lagu "Happy Birthday"..

ohh saya amat terharu dan terkejut..saya tak sangka yang mereka tetap berdegil nak wat surprise utk saya wpun hanya 6 orang jea..nape sket sgt? tak meriah langsung..*dgn nada annoying okay*

okay laa, ceritanya mcm nie..beberapa hari sebelum hari lahir saya, saya dah pesan pd rina, tak payah celebrate or beli kek utk hari lahir saya (giler perasan tak saya nie? ntah2 dorang mmg takde niat pun nak celebrate..bikin malu jea), sbb saya segan dikerumuni org dan menjadi perhatian..lgpun kwn2 di tingkat bawah masih tak rapat lg..so kalo nak celebrate tue cm tak best sgt laa..then rina janji dia takkan buat apa2 surprise..menjelang 16 feb, saya tak menerima apa2 kejutan dan saya berasa amat lega dan bersyukur..

tiba2 mereka berdegil nak celebrate gak..rina kata: mcm kejam dan melampau plak kalo tak celebrate..so rina decide nak celebrate tp tak jemput (cehh jemput konon cm nak jemput ke majlis khatam quran masa pak usu kahwin dulu) ramai org..hanya dils, zai, pah dan linda jea yg dtg buat surprise kat bilik saya..fuhh syukurr..tp jgn risau, saya bukan kedekut sgt, saya tetap mengagih2kan bubur asyura kek blueberry cheese tue pada jiran2 di tingkat bawah dan 1/3 rakan di tingkat atas..

nmpknya mereka terkejut dan mmg tak tahu langsung yg hari itu adalah hari lahir saya..never mind, saya bukan artis pun..(kata tak suke jd perhatian?) bersyukur laa sbb sume org masih sudi ckp dialog nie..

sume org: eyh izzati....sorry....tak tahu pun hari nie birthday awk.....happy birthday....sorry tau....*muka masing2 cm "emm i feel guilty babe"..as if saya akan lari dr umah sewa sbb dorang tak wish bday saya awal2*

saya: eyhh takpe laa..tak kisah pun..*muka semanis Puan Manisah, guru kaunselor di TIGS dulu*

sume org: thankss kek nie..

saya: sama-sama..

pas siap bagi2 kek, kami bposing dlm bilik sambil bertukar2 cerita (nape tak nak ckp berborak atau berbual jea? sengaja nak wat ayat cm wartawan hiburan kat msia..cth: pd mulanya gandingan aizat dan liyana jasmay nampak kaku..masing2 masih malu..tetapi keadaan berubah menjadi ceria apabila liyana mengusik aizat dan mereka saling bertukar2 cerita tentang muzik)..okay cukup izzati, kamu merepek banyak sangat..kang lari ur loyal readers =p

thanks so much pd rina, dils, pah, zai dan linda yang sudi meng'surprise'kan saya..kezzutan kamu semua mmg menjadi..thanks daun keladi, tahun depan sila buat lagi..(eh eh kata SEGAN td? melampau..)

oh yea, hari nie masih ada lagi yang wish bday pada saya..td masa kat library, saya check email..then saya pasan yg seelan paul ada tinggalkan pesanan kat facebook..bila bukak jea, wow seronoknya!! thanks mr seelan..i loveee you.........r radio's station, HOTFM..=p

yang amat kelakar bila mak usu call..(kejadian berlaku pada pukul 5.27 petang)

*hp vibrate sbb masa tue saya dlm library, study subjek Malaysian Derivatives*

mak usu: hello tie..kat mana?

saya: dlm library *nada separa berbisik*

mak usu: ooo..eyh bday awk bulan 2 kann? berapa haribulan eh?

saya: *terdiam sbb kecik ati..lalu pengsan di kerusi library..eh eh tak laa..sapa larat nak dukung saya bawak gie hospital kalo saya pengsan..betol tak?* aah..smlm laa bday kita..16 hbulan..(bkata dlm gelak tawa supaya mak usu tak pasan yg saya kecik ati..hahaha..)

mak usu: ya allah..sorry tie..mak usu lupa..mak usu ingat bulan 2 tp tak tahu bape hbulan..ala kira okay laa, lambat sehari jea..

saya: aaa..takpe2..*masih menahan air liur dan air mata..ehh jgn salah paham, saya nak terbersin masa tue*

mak usu: okay jap, nie khairul nak ckp..(my little cousin, Muhammad Khairulimran)

khairul: hello kak tie..happy birthday..

saya: terima kasihh..

khairul:
umur kak tie bape tahun?

saya: 22 tahun..

khairul: ooo kak tie dah boleh kahwin laa..*sambil gelak berdekit-dekit (giggles)*

saya: laa..mcm mana nak kahwin, kak tie takde boyfriend laa..
(tibe2 budak pompuan yang pakai tudung dan baju pink yang duduk selang 2 meja dr saya toleh dan pandang..then dia bisik2 dgn kawan dia yang bertudung hitam dan berbadan sedikit besarr dr saya, kawan dia pun memandang ke arah saya..adoii..malunya saya..kantoii saya takde boyfriend sbb takde orang nak kat saya..nie gara2 saya bckp dlm nada excited dan penuh sgt semangat..almaklum laa, sentuh bab2 kahwin..cehh gatal..ngaji ehh silap, degree pun tak khatam lagi..)

khairul: ala, kat JB banyak awek..*maksud dia boyfriend* pilih jea mana2..*ayat bodek supaya saya dtg umah dia kat JB tue*

saya: hahaha..pandaii laa awk..

khairul: nah cakap dgn mama kita..
(style budak kecik kalo dah malas nak cakap lagi)

mak usu: okay laa tie..semoga awk panjang umur, murah rezeki..mak usu nak gie jusco nie, nak beli sabun basuh..

saya: okay thanks for calling..bye..*letak telefon dgn perasaan bercampur baur*

then otw ke kedai serbaneka sebelah uitm, saya dpt msg bday dari pak usu dan alan..masing2 menyatakan rasa kekesalan sbb lambat wish bday..ala, nevermind..it's not a BIG deal..(eh apsal kalo sebut big kena huruf besar? sensitip tau bab big2 nie..muahaha!) btw, thanks guys! =)

sampai umah, saya bukak laptop..sekali lagi terkejut BADAK bila bukak page CiCigurl, sahabat sejati saya tue..*dah laa title entry tue comel* air mata bergenang seketika di kelopak mata..saya tak sangka dan amat terharu dgn tindakan beliau..thanks so much nana..frens foreva k..love ya muah muah! :-*

saya bersyukur kerana saya masih diingati ahli keluarga dan rakan2..*tadah tgn sambil ucap syukran jaziilan* insyaallah saya akan ingat pada kalian..:)

6 comments:

azmahal said...

Zati.

Emm3x, kesian cicurl sampai beli kaler baru bg kat awk!

Si Curhat said...

aah, bila ingat balik, rasa cm kejammm giler wat dia cmtu..huhu..nyesal plakk gaduh pasal sebatang kaler coklat..=((

Zera Zylgwyn said...

kakak~i'll be ur LOYAL READERS ok!no matter wut u wrote on ur blog~

aha~kate very BZ the BODY kn~tu yg saya kne amek tawu juga apape pown~hahahaha~

Si Curhat said...

haha thanks nora dearie..

saya pun pembaca setia blog awk..=)

Anonymous said...

imran and mama pun rindu ejah,balik kg ada yie je....tak de feel.....

Si Curhat said...

hahaha..yea ke imran..ajak laa ct fatimah..opss imran sensitif bila sebut nama ct nie..ahaks!! =p