Monday, August 17, 2009

anak didikan

petang tadi semasa belek-belek handphone sebelum tidur, saya dapat 'reminder' atau 'warning', memory handphone sudah penuh, perlu delete beratuss sms untuk terima sms baru..okay fine..

kemudian saya dapat satu mms..bukak-bukak ya allah terharu sungguh dengan keprihatinan bapa dan adik tersayangs :')

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



kalau korang, korang terharu tak bila akhirnya dapat jugak tengok wajah anak didikan jadi pengapit sama macam korang masa kecik-kecik dulu? jadi pengapit bersama sepupu pulak tue..sebijik macam I, cuma sepupu I lelaki *icon malu-malu*

hmm terima kasih bapa dan adik perempuan sebab sudi tolong saya..bapa yang susah-susah ambil gambar mereka di majlis perkahwinan jiran dan adik perempuan mms kan ia pada saya..

akhirnya anak didikan berjaya menjalankan tugas sebagai pengapit dan penyeri majlis..ingat lagi masa saya balik batu pahat bulan lepas, anak didikan masing-masing excited tunjuk baju baru dan skaf pink, tapi lepas tue bergaduh sebab tak nak kipas pengantin lelaki..akhirnya saya buat keputusan, yang tinggi kena kipas pengantin lelaki, yang rendah kena kipas pengantin perempuan ;)

kegembiraan bertambah bila tiba-tiba adik perempuan dan adik lelaki berebut nak bercakap dengan saya di telefon..akhirnya kemenangan berpihak pada adik lelaki;

kak tie, tadi abah kata pak cik seth mintak nombor telefon kak tie..sebab siti sibuk nak telefon kak tie..nak cakap dengan kak tie..

ohhh touching terus tak jadi tidur :')



6 comments:

buah2an tempatan yg sedap said...

siti fatimah ek?..igt yg awk citer "kak ti mana ewah2 ni" sungguh kelakar..he2

neoumi-sle said...

ti,smlm mak usu tanya siti gak mana k ti..dia mcm blur...tp lom pakai bj tu...

juru rewang majlis said...

tak jadi nak jadi PENGAPIT,last2 jadi JURUBACA doa makan je, sebelum tu malalut berNASHID pulok doh

Si Curhat said...

buah2an tempatan: aah siti fatimah..heheh..ada ke dia ingat ewah2 tue nama orang.."haa tue dia ewah2"..hahahah..

bjkomtar: yea ke..ejah kata dia monyok masa tue..agaknya blum make up, dia monyok laa..hehe..

juru rewang majlis: hehe mcm mana laa dia baca ek..sbb dia tahu nyanyi lagu matahari, you say aku, ketahuan & beat it jea..hehehe..siti siti..misss ;)

tips73 said...

mentor n protege in everything...

Si Curhat said...

yuppie every single things! =)